Rodzaje stoisk targowych

Udział w targach to inwestycja, którą trzeba dobrze przemyśleć. Istotny jest przede wszystkim dobór odpowiedniego stoiska targowego. W dużej mierze to od niego zależy, czy dana firma osiągnie sukces i zakładany cel. Dlatego przed ostateczną decyzją warto zapoznać się z różnymi rodzajami stanowisk i ich specyfiką. Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Budżet = rodzaj stoiska

Na samym wstępie należy określić budżet, jaki chcesz przeznaczyć na stoisko. To on ma w znacznym stopniu wpływ na dobór wystroju i miejsca wystawowego. Im większe możliwości finansowe, tym rośnie szansa, że na targach uda Ci się stworzyć niezapomnianą aranżację, która przyciągnie wielu odwiedzających. Oczywiście można wykazać się też kreatywnością bez generowania dużych kosztów, ale nowoczesne, profesjonalne stoisko wymaga nakładów finansowych – zwłaszcza gdy chcesz, by było multimedialne i solidne.

Istotna jest również lokalizacja – organizatorzy targów doskonale wiedzą, które miejsca są optymalne i odpowiednio do nich dopasowują ceny. Tańsze będą więc stoiska położonym na uboczu, a nie przy głównej alejce. Trzeba jednak pamiętać, że ma to bezpośrednie przełożenie na liczbę potencjalnych klientów zainteresowanych produktem lub usługą.

Dobre położenie stoiska

Jakie więc stanowisko jest najtańsze? Określa się je mianem rzędowego lub szeregowego, czyli (jak nazwa wskazuje) położonego w rzędzie obok innych, podobnych stoisk targowych. Jego zaletą jest na pewno cena. Ma jednak wiele mankamentów. Przede wszystkim łatwo je przegapić. Wystarczy, że zatrzyma się przy nim kilka osób i już znika z pola widzenia tych, którzy przechodzą obok. Poza tym tworzą się przy nim kolejki, bo zazwyczaj odwiedzający mają trudność, by do niego wejść. To budzi zniecierpliwienie i zniechęcenie oczekujących, tym bardziej że na targach zazwyczaj są tłumy i stanie w przejściu jest mało komfortowe. Stoisko rzędowe jest ograniczone z trzech stron, jest więc trudne w urządzeniu – daje niewiele możliwości ekspozycyjnych.

Nieco wygodniejsze jest stanowisko narożne, do którego istnieje dostęp z dwóch stron. Dzięki temu łatwiej obsłużyć klientów i nawiązać z nimi kontakt. Takie stoisko targowe sprzyja prezentowaniu oferowanych przez daną firmę produktów. Dzięki położenie na rogu – istnieje duża szansa, że będzie koło niego przechodzić wiele osób. Można je odpowiednio zagospodarować i stworzyć przestrzeń przyjazną spotkaniom.

Duże możliwości
Jeśli dysponujesz odpowiednimi środkami i chcesz, by Twoja firma została zauważona, zainwestuj w stoisko czołowe (półwyspowe) – ograniczone ścianą tylko z jednej strony. Daje ono wiele możliwości i jest optymalne, niezależnie od tego, czy:

  • chcesz robić prezentacje,
  • planujesz spotkania z zaproszonymi gośćmi,
  • zamierzasz zachęcać klientów do rozmów i interakcji.

Możesz je otworzyć dla osób zwiedzających targi i pozwolić im z bliska zapoznać się z Twoimi produktami – to najlepszy sposób na nawiązanie kontaktu, a w przyszłości także biznesowej relacji. Taka inwestycja zazwyczaj szybko się zwraca, o ile oczywiście lokalizacja będzie szła w parze z odpowiednim wystrojem, który zachęci do zatrzymania się przy stoisku na dłużej oraz wysokim poziomem obsługi klienta.

Kreatywna wyspa
Trzeba podkreślić, że na targach najbardziej cenione są tzw. wyspy. Na czym polega ich fenomen? Przede wszystkim na tym, że można je przekształcić w dowolny sposób – może na nich powstać fragment salonu samochodowego, pokoju dziecięcego, księgarni, placu zabaw lub ogrodu. Tak naprawdę wyspę możesz urządzić, jak chcesz i na pewno nikt jej nie przegapi. Zawsze położona jest w centrum i dostępna z każdej strony. Taka przestrzeń stanowi atrakcję targów i zazwyczaj zachwyca pomysłowością oraz kreatywnością. Przy jej aranżowaniu warto skorzystać z pomocy fachowców, którzy w pełni wykorzystają jej potencjał.

Mapa obiektu
Ważne jest to, by nie rezerwować stoiska targowego w ciemno. Przed podjęciem decyzji, trzeba zapoznać się z mapą obiektu, w którym odbędą się targi. Dobrze też wiedzieć, jak rozlokowana jest konkurencja i przyjąć odpowiednią strategię. Poza tym, jeśli już wybierasz tanie stanowisko, niech będzie najlepsze z tych w niskich cenach. Sprawdź, do którego stoiska najłatwiej i najszybciej można dojść, a także jaka odległość dzieli je od wejścia, wyjścia i sceny. Targi to impreza, na której dużo się dzieje i konferansjer może zagłuszyć Twoje próby nawiązania kontaktu czy rozmowy z klientami.

Promocja i degustacja
Należy też wspomnieć o stoiskach o charakterze jarmarcznym, które pojawiają się na targach. Często są jednakowe, dostosowane do tematyki lub danego regionu, w którym odbywa się event. Umożliwiają przede wszystkim degustację i promocję produktów spożywczych. Jeżeli jest taka możliwość, kreowane są indywidualnie i dopasowane do potrzeb konkretnej firmy. Zazwyczaj są to zabudowy robione na zamówienie. Mogą być mobilne i wykorzystywane także na placach targowych. Raz wykonane, mają wiele zastosowań, dlatego opłaca się w nie inwestować. Łatwo się je rozkłada i montuje, więc są idealne na targi.

Niekoniecznie jednorazowe
Często na targach spotkać można ekspozycje, które są niebanalne i niepowtarzalne. Tworzy się je na konkretne targi i demontuje po ich zakończeniu. Dotyczy to zwłaszcza dużych, branżowych imprez, na których na wystrój każdego stoiska przeznacza się ogromne sumy. Są to niezwykłe wnętrza, perfekcyjnie dopracowane. Jednak mniejsze firmy stawiają na bardziej praktyczne rozwiązania i zamawiają stanowiska, których można użyć ponownie. Zazwyczaj nie składają ich samodzielnie – do montażu zatrudniają fachową ekipę, aby mieć pewność, że konstrukcja będzie solidna, bezpieczna i trwała. Nieco różnicują ich wygląd w zależności od rodzaju targów, ale koncepcja pozostaje taka sama. Jest to bardzo praktyczne i pozwala znacznie obniżyć koszty, dlatego zamawiając wyposażenie i projekt stoiska targowego, należy zapytać, czy będzie możliwe jego ponowne odtworzenie. Wielokrotność wykorzystania elementów, to także coś na co zwracają uwagę firmy odpowiedzialne społecznie. Dla nich ponowne użycie, niekoniecznie całego stoiska, ale choćby jego elementów, to oznaka dbałości o środowisko naturalne.

Nasz pomysł – Twój zysk!
Chciałbyś wziąć udział w targach, ale nie masz czasu lub nie wiesz jak zaprojektować stoisko? Brakuje Ci koncepcji i kreatywnych pomysłów? Zgłoś się do nas! Z przyjemnością podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem. Specjalnie dla Ciebie stworzymy unikatowe i funkcjonalne stoisko targowe, które przyćmi konkurencję. Dlaczego warto? Bo na targi przychodzą osoby zainteresowane daną tematyką, pasjonaci i przedsiębiorcy, którzy szukają partnerów biznesowych. Dzięki nim Twoja firma może wiele zyskać. Nie zwlekaj, sprawdź nasze dotychczasowe realizacje i zamów wyjątkowy projekt, który stanie się kluczem do Twojego sukcesu.

Zobacz nasze realizacje!

Skontaktuj się z nami:

Tel. +48 61 845 63 07
Tel. +48 61 845 63 19
[email protected]

Poprzedni wpis Następny wpis

WIEMY, CO JEST I BĘDZIE KLUCZOWE W TWORZENIU SKUTECZNEGO WIZERUNKU TARGOWEGO.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE.