Najnowsze trendy w branży targowej

Profesjonalne stoiska targowe nie są już postrzegane tylko jako miejsce spotkania z potencjalnymi klientami. Stanowią bowiem ważny element promocji i budowania wizerunku danej firmy. Dlatego przykłada się do nich tyle uwagi – warto więc znać najnowsze trendy w tej branży! Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z poniższym artykułem!

Światło i kolor
Przede wszystkim przy projektowaniu stoiska warto postawić na intensywne kolory, które przyciągają wzrok. Najlepiej, gdy są neonowe lub kontrastowe. To między innymi od nich zależy, czy dana firma zostanie zauważona i zapamiętana. Do tego konieczne jest profesjonalne oświetlenie, które z roku na rok jest coraz bardziej nowoczesne. Wielkie, zwisające lampy, dekoracyjne żyrandole i podświetlane elementy reklamowe tworzą niepowtarzalną atmosferę, która bezpośrednio wpływa na odwiedzających. Z mody nadal nie wyszły tradycyjne gabloty i lady, które też eksponuje się przy pomocy odpowiedniego światła. Bardzo popularne jest również oświetlenie punktowe – subtelniejsze od tego położonego w centrum.
Warto pamiętać, że na targach brakuje zazwyczaj światła naturalnego. Dlatego to, które będzie dominować na Twoim stoisku, powinno zachęcić do zatrzymania i jednocześnie zapoznania się z proponowanymi przez Ciebie produktami. Niestety działa to też w drugą stronę – źle dobrane oświetlenie może zniechęcić potencjalnych klientów.

Strefy funkcjonalne
Istotą targów jest nawiązanie kontaktu z odbiorcami – niezależnie od tego, czy są to indywidualni zwiedzający, czy firmy, które chcą korzystać z konkretnych produktów lub usług. Ważne, by podczas imprez branżowych, postarać się ich w jakiś sposób zaangażować – dać możliwość do wygenerowania wspólnych doświadczeń oraz wspomnień. W tym procesie kluczowym elementem jest stoisko targowe, które ma intrygować i zachęcać do działania. Dlatego wielu wystawców rezygnuje z tradycyjnego wystroju i układu na rzecz zaskakujących, nowoczesnych rozwiązań.
Powszechne jest stwarzanie w obrębie stoiska stref funkcjonalnych, które można uzyskać dzięki specjalnym ściankom, wykonanym z różnych materiałów na przykład z drewna, pleksi czy szkła. Jednak użyteczne zagospodarowanie tak niewielkiej przestrzeni nie jest łatwe, dlatego warto korzystać z pomocy fachowców. Profesjonalna firma zaprojektuje stoisko targowe i zadba o detale, dzięki którym stanie się ono wyjątkowe.

Unikatowe konstrukcje
Większe przedsiębiorstwa już od jakiegoś czasu nie ograniczają się do tradycyjnych boksów targowych. Wynajmują powierzchnię, na której mogą coś stworzyć (a właściwie zbudować!) od podstaw. To sporej wielkości, unikatowe konstrukcje, które mogą być zarówno fragmentem salonu samochodowego, jak i elegancką sypialnią, placem zabaw czy labiryntem. Takie stoiska mają mnóstwo zalet – przede wszystkim są odrębnym „światem” wśród wielu standardowo urządzonych przestrzeni. Jednak ich przygotowanie zajmuje dużo więcej czasu, a montaż jest bardzo pracochłonny. Do tego dochodzą koszty – tego typu projekty są indywidualnie wyceniane.

Wykorzystaj multimedia
W codziennym życiu używamy wielu gadżetów, dzięki którym łatwiej nam się funkcjonuje. Nowoczesne technologie są wszechobecne, a targi są doskonałym miejscem, by je wykorzystać do przyciągnięcia uwagi i promowania marki. Analogowe rozwiązania odchodzą do lamusa – dzisiaj stawia się na multimedialne prezentacje, interaktywne gry, olbrzymie ekrany dotykowe i inne formy pozwalające za pomocą obrazu i dźwięku zachęcić do zakupów lub skorzystania z konkretnych usług. Poza tym wpływają one na wizerunek firmy, która jest postrzegana jako taka, która idzie z duchem czasu.

Wyróżnij swoje stoisko targowe!

Wybierając się na targi, chcesz wzbudzić zainteresowanie swoją marką. Dlatego w tej branży w każdym sezonie modna jest otwartość na klienta i oryginalność. Ta ostatnia powinna być jednak wyważona i spójna z działalnością firmy. Warto się wyróżniać w dobrym stylu! Należy o tym pamiętać i szukać inspiracji – im ciekawsze będzie stoisko, tym większa szansa na interesujące, nowe kontakty. Skorzystaj więc ze wskazówek profesjonalistów, nie zapominaj o najnowszych trendach i zaprezentuj się od najlepszej strony!

Zobacz nasze realizacje!

Skontaktuj się z nami:

Tel. +48 61 845 63 07
Tel. +48 61 845 63 19
[email protected]

Poprzedni wpis

WIEMY, CO JEST I BĘDZIE KLUCZOWE W TWORZENIU SKUTECZNEGO WIZERUNKU TARGOWEGO.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE.