Jak przygotować stoisko targowe

Aktywne i czę­ste uczest­nic­two w tar­gach daje moż­li­wość pro­mo­cji, roz­po­wszech­nie­nia mar­ki i nawią­za­nia inte­re­su­ją­cych kon­tak­tów. Dlatego war­to brać w nich udział przy­naj­mniej kil­ka razy w roku. Jednak aby osią­gnąć suk­ces, nale­ży zadbać o odpo­wied­nie sto­isko tar­go­we. Podpowiadamy, jak je przy­go­to­wać i wypo­sa­żyć. Zapraszamy do lek­tu­ry!

Perfekcyjnie wykonane stoisko na targi

Przede wszyst­kim sto­iska tar­go­we muszą być bez­piecz­ne. Dlatego nale­ży je zama­wiać tyl­ko ze spraw­dzo­ne­go źró­dła, czy­li naj­le­piej w fir­mie, któ­ra ma wie­lo­let­nie doświad­cze­nie i boga­te port­fo­lio. Ważne, by mon­taż sta­no­wi­ska był prze­pro­wa­dzo­ny przez fachow­ców – w ten spo­sób na pew­no prze­bie­gnie szyb­ko i spraw­nie. Daje to też gwa­ran­cję, że w cza­sie tar­gów eks­po­zy­cja nie roz­pad­nie się i nie ule­gnie uszko­dze­niu. Poza tym war­to poświę­cić czas na jej szcze­gó­ło­we pro­jek­to­wa­nie – w koń­cu jest ona wizy­tów­ką mar­ki, ma dobrze się koja­rzyć i zachę­cać do ponow­nych odwie­dzin (a tym samym do inwe­sto­wa­nia w projekt/produkt, któ­ry ofe­ru­jesz).

Odpowiednie miej­sce
Rezerwacja miej­sca na sto­isko wysta­wo­we w dużym stop­niu jest uza­leż­nio­na od finan­sów danej fir­my. Im lep­sza loka­li­za­cja, tym droż­sza. Optymalne są tzw. wyspy, do któ­rych z każ­dej stro­ny jest dostęp. Dają wie­le moż­li­wo­ści – pozwa­la­ją na stwo­rze­nie wyjąt­ko­wej prze­strze­ni, któ­ra na pew­no zosta­nie zapa­mię­ta­na przez uczest­ni­ków tar­gów. Budowa tak usy­tu­owa­nych sto­isk tar­go­wych jest zazwy­czaj wie­lo­eta­po­wa i wyma­ga­ją­ca, ale efekt przy­no­si dużo satys­fak­cji i prze­kła­da się na licz­bę odwie­dza­ją­cych.
Najmniej atrak­cyj­ne są nie­wiel­kie sta­no­wi­ska poło­żo­ne mię­dzy inny­mi sto­iska­mi – łatwo je prze­ga­pić i trud­no się przy nich obsłu­gu­je klien­tów. Poza tym mogą gene­ro­wać kolej­ki, a te zasła­nia­ją całą, nawet naj­bar­dziej wymyśl­ną eks­po­zy­cję.
Przy wybo­rze miej­sca dobrze jest znać roz­miesz­cze­nie sto­isk kon­ku­ren­cji. Należy też uni­kać sta­no­wisk poło­żo­nych bli­sko sce­ny – na niej zawsze dużo się dzie­je. Bywa to uciąż­li­we i unie­moż­li­wia swo­bod­ne roz­mo­wy z kon­tra­hen­ta­mi.

Wyeksponuj swo­je logo
Co jest naj­waż­niej­sze w pro­jek­cie każ­de­go sto­iska? Oczywiście logo! Nie musi być olbrzy­mie, ale na pew­no powin­no być widocz­ne. Można je wyeks­po­no­wać na wie­le spo­so­bów – na przy­kład pod­świe­tla­jąc lub pre­zen­tu­jąc na spe­cjal­nych, mul­ti­me­dial­nych ekra­nach. Targi to naj­lep­sza oka­zja, by je roz­po­wszech­nić i poka­zać więk­sze­mu gro­nu. Standardowo nale­ży je umie­ścić tak­że na gadże­tach, takich jak smy­cze, dłu­go­pi­sy czy note­sy.
Mało ory­gi­nal­nym, ale świet­nie się spraw­dza­ją­cym i powszech­nie sto­so­wa­nym roz­wią­za­niem jest dopa­so­wa­nie kolo­ry­sty­ki całe­go sto­iska wła­śnie do logo, czy­li do moty­wu domi­nu­ją­ce­go. To pozwa­la z dale­ka zlo­ka­li­zo­wać sta­no­wi­sko danej fir­my.

Niezbędne dodatki na stoisku targowym

Profesjonalne sto­isko tar­go­we to nie tyl­ko odpo­wied­ni pro­jekt prze­strze­ni, ale też licz­ne mate­ria­ły pro­mo­cyj­ne. Zaliczamy do nich:
• wizy­tów­ki,
• kata­lo­gi,
• bane­ry i roll up’y,
• sto­ja­ki na ulot­ki.
• per­so­na­li­zo­wa­ne gadże­ty i akce­so­ria
Wiele z powyż­szych dodat­ków sta­no­wi nie­od­łącz­ny ele­ment każ­dych tar­gów.
Należy nad­mie­nić, że takie mate­ria­ły trze­ba zama­wiać z dużym wyprze­dze­niem – pro­jekt i pro­duk­cja wyma­ga­ją dużo cza­su. Nie zapo­mnij o tym w trak­cie pla­no­wa­nia wystro­ju sto­iska. Zastanów się, co fak­tycz­nie Ci się przy­da i co naj­le­piej spraw­dzi się w przy­pad­ku Twojej fir­my. Pamiętaj, że wią­że się z to z dodat­ko­wy­mi kosz­ta­mi, któ­re musisz uwzględ­nić.

Pokaż się z naj­lep­szej stro­ny!
Wybierasz się na tar­gi? Zanim na nie dotrzesz, cze­ka Cię dużo pra­cy, przy­go­to­wań i szcze­gó­ło­wych usta­leń. Tylko w ten spo­sób osią­gniesz suk­ces – pro­fe­sjo­nal­ne sto­isko pozwo­li Ci zaist­nieć wśród wie­lu innych, podob­nych przed­się­biorstw. Jeśli będzie nie­chluj­ne lub nie­do­pra­co­wa­ne, możesz wie­le stra­cić – przede wszyst­kim szan­sę na zbu­do­wa­nie pozy­tyw­ne­go wize­run­ku. Dlatego war­to zain­we­sto­wać swój czas i pie­nią­dze w pro­jekt i budo­wę cie­ka­we­go sta­no­wi­ska wysta­wo­we­go. Imprezy bran­żo­we trwa­ją zale­d­wie kil­ka dni, ale od tego, jak się do nich przy­go­tu­jesz, mogą zale­żeć dal­sze losy Twojej fir­my!

Zobacz nasze reali­za­cje!

Skontaktuj się z nami:

Tel. +48 61 845 63 07
Tel. +48 61 845 63 19
marketing@melinski-minuth.com.pl